fbpx

Zastanawiasz się, co wpływa na to, że jedni tryskają energią, a inni z trudem stają z krzesła, żeby wziąć sobie filiżankę kawy? Jak to się dzieje, że jednego dnia chce Ci się skakać, a innego leżałabyś cały dzień w łóżku? Być może w każdy poniedziałek z trudem podnosisz się, żeby wyjść z domu i zdążyć na czas do pracy? Zapewniam Cię, że i ja mam czasem gorsze chwile i też nie chce mi się robić tego, co powinnam. Bywa i tak, że siedzę i szukam wymówek, żeby nie pójść na spotkanie. Zdarza mi się, że mam gorszy nastrój i zamiast spotkać się ze znajomymi, zostaję w domu żeby pobyć w samotności. 

 

Dobra wiadomość jest taka, że to od nas zależy nasze samopoczucie i to, jak przyjmujemy otaczający nas świat. To my mamy wpływ na poziom naszej energii. Będąc świadoma swoich możliwości i tego, że wszystko jest w mojej głowie, nie pozwalam sobie zbyt często na takie chwile, które wprawiają mnie w gorszy nastrój. Tryskam energią, dlatego, że dbam każdego dnia o jej dobry poziom. Robię coś, czego nie robi większość. Bo większość idzie na łatwiznę. Siedzi w wygodnym pudełku, które zna. I nie ma odwagi sięgnąć po więcej. 

 

Dbanie o siebie i swoje dobre samopoczucie to pewnego rodzaju wysiłek. W szczególności na początku, kiedy się zaczyna robić coś tylko dla siebie. Spora część otaczających mnie ludzi zawsze szukała wymówek lub winnych swojego złego samopoczucia. Pytani jak się mają, odpowiadali, że kiepsko. Zachęcani do działania, odmawiali zaangażowania. I przyszedł kiedyś taki czas, kiedy zrozumiałam, że chcę zmienić swoje podejście do życia i zacząć z niego w pełni korzystać. Zaczęłam zarządzać sobą i poziomem mojej energii.

 

UPORZĄDKUJ…

 

W pierwszej kolejności postanowiłam zrobić porządek. Zrozumiałam, że chcę uporządkować nie tylko przestrzeń wokół mnie, ale i swoje myśli. W rozwoju osobistym jedną z podstawowych zasad jest to, że zmianę zaczynasz od siebie. Nie próbuj zmieniać innych, skup się na sobie. Zaczęłam dbać o dobre myśli i pozytywną energię. 

 

…RZECZY.

 

Zrozumiałam wtedy, że muszę zadbać o otoczenie. Pozbyć się niepotrzebnych i zepsutych rzeczy. Wprowadzić czystą przestrzeń, która pomoże mi skoncentrować się na tym, co najważniejsze. A jak wszyscy wiemy bałagan rozprasza – w szczególności ten fizyczny. Posprzątałam mieszkanie, komórkę, w której trzymałam, jak się okazało wiele niepotrzebnych rzeczy. Wyrzuciłam to wszystko, czego nie dało się naprawić i to z czym miałam złe wspomnienia. Uporządkowałam samochód i biuro, w którym pracowałam i poczułam powiew świeżości. Dzisiaj czerpię dodatkowo inspirację z minimalizmu. Nie zagracam domu i biura. Kupuję rzeczy dobrej jakości, patrząc nie tylko czy mi się coś podoba, ale czy będzie mi dobrze służyło. A dobra energia ma miejsce, żeby krążyć w mojej przestrzeni.

 

…LUDZIE.

 

Zaobserwowałam kiedyś, że przy jednych ludziach czuję się lepiej, a przy innych gorzej. Z niektórymi spędzam miło czas, a z innymi się męczę. Jedni zabierają mi energię,  inni mi ją dają. Zaczęłam zgłębiać ten temat.

“Jesteś wypadkową pięciu osób, z którymi najczęściej przebywasz”, dlatego zadbaj o swoje towarzystwo. Otaczaj się ludźmi, przy których wzrastasz. Ludźmi, którzy są dla Ciebie wartością. Nie musisz utrzymywać relacji z kimś, przez kogo cierpisz lub z kimś przy kim masz gorsze samopoczucie. Czasami trzeba ludziom pozwolić odejść, a niekiedy samemu wyprosić ich ze swojego życia. 

Pozbycie się osób, którzy ewidentnie Ci szkodzą, sprawi, że odzyskasz siły i chęci do działania. Bądź asertywna. Szanuj siebie i innych, pamiętając, że jesteś ważna.

 

MYŚL POZYTYWNIE.

 

Każdego dnia twórz w swojej głowie dobre historie. Używaj odpowiednich słów i nie pozwól, żeby ktoś wciągał Cię w rozmowy, które sprawiają, że słabniesz. Korzystaj ze wspierających się cytatów i słuchaj tych, którzy emanują właściwą energią, dobrymi pomysłami i radością życia!Pobudzaj się afirmacjami. Rozwieś kartki z hasłami, które podrywają Cię do działania. Wprowadź kolory do swojego życia. I dbaj o każde wypowiedziane przez Ciebie słowo. 

 

UŚMIECHAJ SIĘ.

 

Zadbaj o uśmiech na swojej twarzy. Wpłynie to dobrze na Ciebie i innych, którzy będą przy Tobie. Jeśli z natury jesteś ponurakiem, z początku zmuszaj się do uśmiechu. Kiedy poczujesz radość w sercu, uśmiech zacznie pojawiać się samoczynnie. Wywoła to przypływ pozytywnej energii. Zarażaj innych śmiejąc się. Opowiadaj śmieszne historie. Oglądaj komedie. Rób to, dzięki czemu będziesz w dobrym nastroju.

 

PRZYTULAJ SIĘ.

 

Badania udowodniły, że przytulanie wspiera nasz rozwój. Dlatego rób to jak najczęściej, ale tylko z ludźmi, z którymi chcesz to robić. Nie patrz na innych. Przytulaj się, tak jak lubisz i tyle ile potrzebujesz. Zawsze komunikuj innym, jeżeli przekraczają jakieś granice. Mów również o swoich potrzebach. Czasami partner, z którym jest się od dziesięciu lat nie zna potrzeb żony, pomimo że śpi z nią w jednym łóżku. W wielu rodzinach temat bliskości z drugim człowiekiem, jest tematem tabu. Jeżeli lubisz być otuloną, powiedz o tym swojemu partnerowi. Przytulaj dzieci i tych wszystkich, na których Ci zależy.

 

POZBĄDŹ SIĘ OGRANICZAJĄCYCH PRZEKONAŃ.

 

Żyj w zgodzie ze sobą. Kreuj życie według własnej wizji. Przestań zastanawiać się “co ludzie powiedzą” i przejmować się tym, że Cię ktoś skrytykuje. Bądź wolny od uprzedzeń. Akceptuj siebie i innych. Spełniaj marzenia i wyznaczaj cele. Skorzystaj z pomocy specjalisty, jeżeli masz myśli, przez które nie potrafisz w pełni cieszyć się z tego, co oferuje Ci życie i widzisz problem. Szukaj wsparcia, dopóki go nie znajdziesz.

 

ZADBAJ O ZDROWIE.

 

Jedz to, co daje Ci siłę. Pij wodę. Ćwicz każdego dnia. Dzięki temu Twój organizm będzie produkował więcej hormonów szczęścia, a Ty będziesz miał siłę i radość do działania. Zanim coś zjesz, zastanów się, jak będziesz się po tym czuł i jak będziesz wyglądał za jakiś czas, kiedy będziesz jadł takie rzeczy? Ogranicz spożywanie chemicznych substancji i zainteresuj się tym, co dla Ciebie dobre. Zadbaj o regularną aktywność fizyczną. Spaceruj. Biegaj. Jeździj na rowerze. Skacz na skakance. Tańcz. Dostosuj ćwiczenia do swojej kondycji i możliwości. Nie porównuj się do innych i nie próbuj być kimś, kim nie jesteś. 

 

MIEJ PASJĘ.

 

Rób w życiu coś, co sprawia Ci wielką radość. Jeżeli Twoja praca, jest tym, co kochasz robić, jesteś w gronie szczęśliwców. Jeżeli jednak nie jest tym, o czym zawsze marzyłeś, zmień ją lub poszukaj sobie przyjemności w czasie wolnym od pracy. Ważne jest, żebyś robił coś dla siebie. Żeby było w Twoim życiu coś, co porywa Cię do działania. Coś, na myśl czego, świecą Ci się oczy, a serce mocniej bije.  

 

ZADBAJ O SEN.

 

Twoje ciało i Twój umysł potrzebuje odpowiedniej regeneracji. Ilość i jakość snu wpływa na to, jak funkcjonujesz. Jeżeli niedosypiasz lub śpisz zbyt dużo, możesz czuć się zmęczony nawet po przebudzeniu. Zwróć uwagę na miejsce, w którym śpisz, pościel, w której leżysz i piżamę, którą masz na sobie. Wszystko ma znaczenie. Jeśli masz możliwość, kładź się i wstawaj o tych samych godzinach. Po przebudzeniu poćwicz chociaż przez chwilę. Wyjdź na świeże powietrze i oddychaj głęboko. To jak zaczynasz dzień, ma wpływ na jego resztę.   

 

WYPOCZYWAJ.

 

Pozwól sobie na chwile relaksu. Nie miej wyrzutów sumienia, kiedy w czasie tylko dla siebie, nic nie robisz. Pamiętaj o urlopie, podczas którego praca nie będzie pukała do Twoich drzwi, a Ty będziesz mogła pozwolić sobie na lenistwo. Urlop to nie jest czas na remont mieszkania, czy sprzątanie garażu. To czas na regenerację. Tym bardziej, kiedy prowadzisz dość intensywny tryb życia. Kiedyś natura sama regulowała czas odpoczynku i czas pracy. Dzisiaj to Ty sama musisz o to zadbać. Pamiętaj, że nie jesteś robotem, który może przez 365 dni w roku działać na najwyższych obrotach. Jeżeli tak się dzieje, baterie przestają działać. Pojawia się choroba i przymusowy przystanek STOP. Deleguj zadania i proś o pomoc. 

 

SZUKAJ NAJLEPSZYCH DLA SIEBIE ROZWIĄZAŃ. 

 

Poznałeś to, na co każdy z nas powinien zwrócić uwagę, dbając o swoje dobre samopoczucie. Teraz czas, żebyś zastanowił się, co jest dobre dla Ciebie. Zrób listę tych wszystkich rzeczy, które pomagają Tobie podnosić życiową energię. 

Mogą to być:

  • masaż
  • rozmowa z przyjacielem
  • zioła
  • olejki
  • kadzidełka
  • suplementy
  • muzyka
  • taniec
  • czekolada
  • spacer
  • medytacja
  • modlitwa
  • ogień w kominku
  • szum morza
  • spacer bosymi nogami po trawie

 

Jeżeli jest coś, co sprawia, że czujesz przypływ dobrej energii, skorzystaj z tego.

Żyj w zgodzie ze sobą. Szanuj siebie i innych. 

 

Jest wiele możliwości żeby pobudzić energię, która tak naprawdę jest w Tobie. Pamiętaj, że tylko od Ciebie zależy, czy z nich skorzystasz. 

Nikt życia za Ciebie nie przeżyje. Odpowiedzialność jest po Twojej stronie! 

Kinga Klejment

Tel. +48 514 112 159

kontakt@kingaklejment.pl